I C E-kit

idag har jag varit med katti och tove. de är tur att man har riktigt fina vänner  som alltid finns där för en. och får en att glömma sina bekymmer för en stund.
tack mina fina vänner!

vi har varit på safari och planerat för den kommande helgen som ska tillbringas i GVE.
vi kom fram till följande:
-midjeväska för leg, mobil, stugnyckel och pengar med hänglås måste fixas
- en survivorpulka för nödsituationer med varma kläder, ved och tält med tillhörande skidor måste fraktas till GVE snarast
-vi måste reka av stället vi ska bo i och snittsla ut närmaste vägen till centrala GVE ifall bilvägen blir avstängd och vi måste ta skidorna .

allt detta  In Case of Emergency you know.
man vet aldrig vad som kan hända. vi kommer vara förberedda på allt. 
 


här är två bilder från ett av våra tidigare survivorkit. en cykel för att kunna cykla långt åt helvete, skidorna för att kunna skidra ännu längre åt helvete  och en rygga med nödproviant och varma kläder.
hade vi inte haft en sån hr vet jag inte om vi hade levt idag.

kom ihåg. de är alltid bra att ha sånna här kit utplacerade lite överallt. ifall olyckan är framme och man måste fly sin kos.



nu ska jag vänta på kääätzy. vi ska ragga bil för hon har fått köööörkort!
GRATTIS :D


Kommentarer
Postat av: TS

Man ska alltid vara på den säkra sidan. Helt klart.

2009-10-29 @ 23:12:24
URL: http://tovesarri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0