kämpa

vill så gärna säga nått. bara vad som helst.
men jag gör inte de. jag håller ut.

be strong therese!

...

jag är ungefär jordens största idiot.
jag borde skjutas bort, på riktigt.

förlåt

lite blandade känslor

idag har varit en bra dag. fika på safari med katti och julia. lite häng i big-happy-family-bilen.
sedan ett kärt återförenande.
jag är så glad att allt löser sig!

men idag är också en sån där dag när jag har saknat min sängkamrat lite extra mycket.
jag ska spruta hans parfym på min kudde och försöka övertyga mig själv om att det är han jag kramar och inte en kuddjävel.

en längtan som plötsligt infann sig

jag fick plötsligt ett sug efter min kära planka. måste ta och fundera vars jag kan ha stoppat den i våras när snön försvann. snart ska jag ta mitt premiäråk.

vi har haft många fina stunder tillsammans. nu får vi bara hålla tummarna att jag fortfarande kommer ihåg hur man svänger..

idag har jag och katti försökt vara kreativa och konstnärliga. de gick väl sådär. efter cirka 4 timmars hårt arbete har jag fortfarande bara en tavla målad med silverspray. de är bara att konstatera att penslar är inget för mig. jag trivs mycket bättre med nål och tråd.

morgonstund

vaknade ungefär sex imorse. jag tycker de är ganska kul att ställa om dygnen. not. somnade innan robinsson hann börja och vaknar lagom till morgonkaffet med mor.
vi åt kladdkaka och satt i mörkret.

sitter och nöter lite weeds till de blir dags för mat. sedan vidare till renhagen och rensa bajs. jag förstår att de var ett trick från min mors sida att få mig att komma till rautas just den dagen de är dags för bajsplock.

och idag är en stor dag. idag ska jag och katti träffas på riktigt efter en månads frånvaro av varann! jag anar att de inte kommer vara en tyst sekund. så mycket att ta igen.

middagstid hos familjen enoksson:

lillasyster: -jag kan inte äta mer, jag har tappat matlusten
mamma: - du har ju inte haft matlust på flera dagar nu. vad är de?
lillasyster: -jag vet inte, jag kan inte äta..
mamma: - vad har du ätit nu då? du måste ju äta männska
lillasyster: - typ 6 paltar och två köttbitar

ni förstår ju då hur mycket mat som lagas när alla har matlust

typ världens längsta sammanfattning med 1000miljarders bilder

nu är jag äntligen hemkommen. flygresorna fram och tillbaka vill jag aldrig vara med om, inte ensam iaf.
fast jag är jävligt stolt över mig själv som klarade av att resa runt hela jorden, all by myself.
jag är en självständig kvinna nu.
nu kan jag klara av vad som helst

jag har haft den värsta jetlagen nånsin. bara legat i sängen och inte varit kapabel till att röra mig men nu har jag kommit upp ur sängen.

när jag kom hem stod välkomstkommiten där och tog emot mig med pasta, korv och tomatsås. de var den bästa presenten nånsin! jag åkte direkt hem och tillagade mig ett härligt mål pasta med tomatsås.

jag började som en blek liten sak. första dagen.
vi tillbringade en vecka i cairns. jag brände mig varje dag, jag blev nerskiten av ödlan, jag trampade på en död fågelunge barfota, jag såg massa ödlor överallt och jag åt gratis middag.

vi for och forsrände i världens äldsta regnskog. jag fruktade för mitt liv flera gånger.

vi drog vår kos ut till stora barriärrevet, aningen bakis. vi låg på däck och solade, vi åt en grym lunchbuffe och vi simmade runt med alla fiskar. och jag såg en haj

max var långhårig och skäggig. han fick en däng på flätor och jag var tvungen att fläta han hela tiden.

jag och max reste vidare. vi tillbringade 24 timmar på bussen och hamnade i rainbow beach.

vi låg och stekte på stranden, hade högläsning och badade i havet, lekte jaga och letade snäckor

på julafton för vi med den här värstingbussen (lastbilen?) till fraser island, världens största sandö. vi körde runt ¨på ön efter stränderna, jag blev åksjuk kollade på rainbowfärgad sand och badade i sjöar.

lake mckenzie

jag sket i att fota under ett tag vilket jag ångar bittert idag.

vi for iaf till byron bay och firade in de nya året på stranden med massa männsikor.
under dagen var vi också på stranden och drack vin och badade

jag orkade inte fota så mycket i byron bay heller, vilket jag ångar idag..

vi åkte till lennox head och var där och åt chokladkakor, softa på stranden och jag började se brun ut!

jag och max for tillbaka till byron bay och skydivade. de var de bästa jag varit med om.

max var också ganska lycklig

jag såg min första kängru. fast inte direkt så levande men jag kan ju trösta mig med att den smakade grymt

jag fick några fräknar

försökte lära mig surfa. de var jävligt svårt

vi cyklade upp på en lookoutpoint.

vi tog vårt pick pch pack och drog från lennox head till coffs harbour

max var superdupermegalycklig för han äntligen fick paddla kanot

vi cyklade än en gång. denna gång till världens största banan(?), vi kollade på bananträden, åt och cyklade tillbaka. den värsta cykelturen jag nånsin varit med om, jag var sjuk, de var svettigt och varmt. jag var så äcklig att jag i ett svagt ögonblick tänkte att de inte gjorde nått om jag sket på mig för jag kunde inte bli äckligare. sen skrattade jag åt mig själv.

han tyckte iaf om frysta bananer med chokladöverdrag. haha.

sen for vi till en park och letade koalor, tyvärr såg vi inga

resan började närma sitt slut och vi drog oss vidare till sydney

checkade in operahuset. de var rätt grymt. gick runt på staden och försökte förstå hur stor stad de egentligen var. gick in i glasdörr på en bank, åt massa glass på donken.

testade utelivet i sydney. lyckades ha med mig kameran tillochmed.

sen hade vi en härlig bakisdag i parken med massa frukt och vatten. och som en räddare i nöden fick vi två flaskor bubbelvatten för att vi höll koll på en stekarfamiljs grejer medans betjänten bärde bort alla saker.
vi fightades med myror och småkryp. och vi mös på.

jag lyckades bli lite brun iaf!

de var typ de mesta. fler bilder kommer in på facebook tidsnog.

de här var absolut värt varenda krona jag har lagt ner. absolut värt en hel sommars jobb.
jag ska aldrig mer fara på charter! de var så jäkla grymt att resa runt ochkunna  fara precis vars man ville.

sista

imorron bar de av hemat igen. jag langtar men jag langtar anda inte. jag vill fara  hem men jag vill anda inte fara.
dom senaste dagarna har jag bara njutit av vad livet har attt ge har pa andra sidan jorden. en liten fest, en picknick med utsikt aver operahuset, rundvandring i sydney och fortaring av blackfisk.
jag fixar upp lite bilder senare nangang. nu har jag inte tid. nu ska jag tillbringa mina sista timmar i famnen pa min karl. nu medans jag kan.
sa imorron borjar min langa resa hem..3 dagar kommer det ta. man blir ju deprimerad bara man tanker pa de.
och jag kan stolt meddela att jag har gatt in i en glasdorr. i fullt nyktert tillstand.

svettigt

jag ar sjukt. nastan dodligt sjuk. typ. men jag tror jag klarar mig hem iaf.  snart bar de av mot sydey.

tillbringar vara sista timmar i coffs harbour med all-you-can-eat-barbie.

dom senaste dagarna har jag och max varit ute och svettats med kanoter och cyklat som idioter. vi lyckades ta oss cyklandes till big-banana-parken. de var ganska ovart. men jag har lart mig att fryst banan med chokladoverdrag och strossel ar gott. sa en erfarenhet rikare ar jag.

samlare

probably the best snäckplocker in the world.
tror jag behöver en ny ryggsäck om jag ska få med mig alla. till stenarna jag har hittat har jag redan varit tvungen att köpa en ny. måste offra några tror jag....
här är min nya älskling. jag hoppas för hela mitt liv att han dyker upp i sverige!

lite om de senaste

jag och max har hunnit med skydiving. de var dom 3 mest läskiga och underbara minuter i mitt liv. fritt fall i 60 sekunder och sedan glida med fallskärmen. lätt värt vartenda öre (och tro mig, de blev ganska många ören)

jag har sett min första känguru. dock inte levande. men en kangoroo är alltid en kangoroo. smakade gott gjorde de iaf. rekomederar er starkt att testa känguru med pasta.
idag har jag testat mina skills på surfbrädan.
de är inte så jäkla enkelt. och särskilt inte när det värsta jag vet är att få vatten i näsan.
intressant. tiden
sen steker jag bara och spenderar massa tid på att smörja in mig så jag inte ska bränna mig.
tiden flyger iväg här. en vecka kvar och jag vill inte hem, jag börjar trivas här i värmen.
just nu är vi i lennox head men imorron bär de av till coffs harbour. vi ska gå på en bananfarm. de ska bli intressant.
på återseende

från och med detta inlägg ska jag börja fota så jag har nått intressant att visa

ut med de gamla och in med de nya
de nya året började firas på stranden med lite vin och sol. efter de en fin nyårsmiddag bestående av en kebab sittandes på en trotoarkant. och eftersom de ända var nyårsafton firade vi lite extra genom att gå gå och köpa en pizza efter kebaben.
sedan fördrev vi tiden till 12-slaget då vi återigen befann oss på stranden. räknade ner sekunderna till de nya året. gav min man en liten nyårspuss, kollade lite raketer-
och jag har aldrig i hela mitt liv sett så många människor på ett och samma ställe. de var helt sjukt.
synd bara att jag har blivit så lat på att fota. måste bli ändring från och med nu.
annars är allt som vanligt. hänger på stranden, börjar ömsa skinn på hela kroppen, svettas för de mesta som en gris, har fått en nytändning på chokladkakor igen, jag har ännu inte sett en kangaroo ( jag befinner mig i kängurunas förlovade land men jag har ännu inte sett nån, pinsamt jag vet) och idag såg jag en liten blå sak på stranden som tappade alla sina 15 ben när man rörde i den. jag har lite på känn att de kan ha varit en utomjording.
de enda som inte är sig likt är att vi har börjat variera vår kost lite. under 3 dagar åt vi hamburgarkött och spagetti, nu har vi gått över till kyckling och spagetti och sedan när kycklingen är slut tänkte vi testa på pasta och spagetti.