typ världens längsta sammanfattning med 1000miljarders bilder

nu är jag äntligen hemkommen. flygresorna fram och tillbaka vill jag aldrig vara med om, inte ensam iaf.
fast jag är jävligt stolt över mig själv som klarade av att resa runt hela jorden, all by myself.
jag är en självständig kvinna nu.
nu kan jag klara av vad som helst

jag har haft den värsta jetlagen nånsin. bara legat i sängen och inte varit kapabel till att röra mig men nu har jag kommit upp ur sängen.

när jag kom hem stod välkomstkommiten där och tog emot mig med pasta, korv och tomatsås. de var den bästa presenten nånsin! jag åkte direkt hem och tillagade mig ett härligt mål pasta med tomatsås.





jag började som en blek liten sak. första dagen.
vi tillbringade en vecka i cairns. jag brände mig varje dag, jag blev nerskiten av ödlan, jag trampade på en död fågelunge barfota, jag såg massa ödlor överallt och jag åt gratis middag.


vi for och forsrände i världens äldsta regnskog. jag fruktade för mitt liv flera gånger.



vi drog vår kos ut till stora barriärrevet, aningen bakis. vi låg på däck och solade, vi åt en grym lunchbuffe och vi simmade runt med alla fiskar. och jag såg en haj





max var långhårig och skäggig. han fick en däng på flätor och jag var tvungen att fläta han hela tiden.


jag och max reste vidare. vi tillbringade 24 timmar på bussen och hamnade i rainbow beach.



vi låg och stekte på stranden, hade högläsning och badade i havet, lekte jaga och letade snäckor




på julafton för vi med den här värstingbussen (lastbilen?) till fraser island, världens största sandö. vi körde runt ¨på ön efter stränderna, jag blev åksjuk kollade på rainbowfärgad sand och badade i sjöar.




lake mckenzie




jag sket i att fota under ett tag vilket jag ångar bittert idag.

vi for iaf till byron bay och firade in de nya året på stranden med massa männsikor.
under dagen var vi också på stranden och drack vin och badade


jag orkade inte fota så mycket i byron bay heller, vilket jag ångar idag..

vi åkte till lennox head och var där och åt chokladkakor, softa på stranden och jag började se brun ut!




 jag och max for tillbaka till byron bay och skydivade. de var de bästa jag varit med om.



max var också ganska lycklig


jag såg min första kängru. fast inte direkt så levande men jag kan ju trösta mig med att den smakade grymt


jag fick några fräknar


försökte lära mig surfa. de var jävligt svårt


vi cyklade upp på en lookoutpoint.



vi tog vårt pick pch pack och drog från lennox head till coffs harbour


max var superdupermegalycklig för han äntligen fick paddla kanot





vi cyklade än en gång. denna gång till världens största banan(?), vi kollade på bananträden, åt och cyklade tillbaka. den värsta cykelturen jag nånsin varit med om, jag var sjuk, de var svettigt och varmt. jag var så äcklig att jag i ett svagt ögonblick tänkte att de inte gjorde nått om jag sket på mig för jag kunde inte bli äckligare. sen skrattade jag åt mig själv.





han tyckte iaf om frysta bananer med chokladöverdrag. haha.


sen for vi till en park och letade koalor, tyvärr såg vi inga


resan började närma sitt slut och vi drog oss vidare till sydney


checkade in operahuset. de var rätt grymt. gick runt på staden och försökte förstå hur stor stad de egentligen var. gick in i glasdörr på en bank, åt massa glass på donken.


testade utelivet i sydney. lyckades ha med mig kameran tillochmed.


sen hade vi en härlig bakisdag i parken med massa frukt och vatten. och som en räddare i nöden fick vi två flaskor bubbelvatten för att vi höll koll på en stekarfamiljs grejer medans betjänten bärde bort alla saker.
vi fightades med myror och småkryp. och vi mös på.


jag lyckades bli lite brun iaf!

de var typ de mesta. fler bilder kommer in på facebook tidsnog.

de här var absolut värt varenda krona jag har lagt ner. absolut värt en hel sommars jobb.
jag ska aldrig mer fara på charter! de var så jäkla grymt att resa runt ochkunna  fara precis vars man ville.





Kommentarer
Postat av: Cicci

Fy f-n vad underbart härligt du haft det! Avis så in i 1000.

2010-01-17 @ 12:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0