nostalgi


hörde denna låt på radion idag
meeen kan såklart inte ladda upp den här för jag minns inte hur man gör.....
men en länk.



jag fick hjärtklappning. på riktigt. jag hörde mitt hjärta bulta och blev skakis.

massa fina minnen dök upp i min skalle.
sommaren 2006, och några lappungar födda 1991 hade konfirmation i nikka.




vi smög omkring på nätterna och försökte till varje pris undvika ledarna som hade skickat oss bums i säng om de hittat oss.
när vi tjuvrökte bakom kyrkan och var livrädda att nån skulle upptäcka oss.
varenda morgon man var så trött  att ögonen nästan ploppade ut. dygnet hade alldeles för få timmar så vi var tvungen att vara vaken heeeela natten.
när prästerna kom och nattade oss och beslogtog våra mobiler. men man var ju smart och hade en extra med sig. eller så lämnade man in sin kamera. dom märkte ändå ingen skillnad.
vilken brist man hade på kläder eftersom allt var konstant blött efter alla vattenkrig. 
och hur kär jag blev.


och tomheten när man satte sig i bilen och åkte hem.
och alla timmar man pratade i telefon under nätterna efteråt. mångamångamånga timmar och nätter.
beroendet som kom efter vissa personer. och hur otroligt glad man kan bli av att bli uppringt från en satellittelefon.
hur arg jag var på mamma och pappa som inte lät mig fara på sydiscupen, eller fira midsommar i ankarede, eller sameSM.
jag var ju ändå 15 år.....och gammal nog att ta hand om mig själv. (fast nu kan jag förstå min kära mor och far, men de behöver ju inte dom veta)



nostalgi på hög nivå här.
shit.











Kommentarer
Postat av: Sara

Haha bli uppringd av en satellittelefon, jag känner igen mig!

2011-05-05 @ 22:28:15
URL: http://ssaaraaass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0